មេរៀនទី១
សញ្ញាណដំបូងនៃភាសា
C
1.1 បណ្តាកត្តាចាំបាច់នៅក្នុងភាសា C
+ ២៦ អក្សរធំ(Upper case): A, B, C,…,Z+ ២៦ អក្សរតូច(Lower case): a, b, c,…,z
+ ១០ តួលេខ(Number):0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
+ សញ្ញាពិសេស: , . ; : / ? [] {} ! @ # $ % ^ & * () + = - < > ‘ “ ”
+ សញ្ញា underscore : _
ចំណាំ៖ នៅក្នុងភាសា C មានការបែងចែកអក្សរតូច និង អក្សរធំ
1.2 ពាក្យគន្លិះ (Keyword)
ពាក្យគន្លឹះគឺជាបណ្តាពាក្យដែលមានអត្ថន័យយ៉ាងសំខាន់និងមានមុខងារជាក់លាក់មួយដែ
ពុំអនុញ្ញាតអោយប្រើនៅក្នុងគោលដៅផ្សេងឡើយ។
ពាក្យគន្លិះមានដូចជា
asm
|
else
|
interrupt
|
struct
|
break
|
enum
|
long
|
switch
|
case
|
extern
|
near
|
typedef
|
cdecl
|
far
|
pascal
|
union
|
char
|
float
|
register
|
unsigned
|
const
|
for
|
return
|
void
|
continue
|
goto
|
short
|
volatile
|
default
|
huge
|
signed
|
while
|
do
|
if
|
sizeof
|
1.3ការកំណត់ឈ្មោះ
ឈ្មោះជាគឺជាស៊េរីនៃអក្សរដែលអាចមានលាយឡំរវាងតួអក្សរនិង តួលេខ ឬ អាចមានលាយ
ជាមួយនឹងសញ្ញា Underscore
ការកំណត់ឈ្មោះ
- ត្រូវតែចាប់ផ្តើមឡើងដោយតួអក្សរ ឬ សញ្ញ Underscore
- ឈ្មោះមិនអាចជាន់ជាមួយពាក្យគន្លឹះ
- ឈ្មោះជាធម្មតាមាន៣២តួអក្សរ តែគេអាចផ្លាស់ប្តូរបាន
Ex:
a-1 មិនត្រឹមត្រូវ f(x) មិនត្រឹមត្រូវ X_1 ត្រឹមត្រូវ
Rate ត្រឹមត្រូវ char មិនត្រឹមត្រូវ _name ត្រឹមត្រូវ
2 បង្កើតកម្មវិធីដំបូង
លំនាំនៃការបង្កើតកម្មវិធី
#include<stdio.h>
void main()
{
printf("Hello world") ;
}
បំនកស្រាយ
If(exp)
Else
{
// statement
}
2 បង្កើតកម្មវិធីដំបូង
លំនាំនៃការបង្កើតកម្មវិធី
#include<stdio.h>
void main()
{
printf("Hello world") ;
}
បំនកស្រាយ
- # ជាអង្គចង្អុលបង្ហាញ Compiler អោយអនុវត្តការងារ1សិន មុនពេល Compile ឬ ហៅម្យ៉ាង
ទៀតថាអង្គកំណត់ទិស(Pre- compiler ឬ Directive)
- Include ប្រើសំរាប់ណែនាំអោយ Compiler ទៅអានយកអត្ថន័យរបស់ File ដែលបានកំណត់
នៅខាងក្រោយវាមកដាក់បញ្ចូល គ្នាដើម្បីធ្វើការ Compile ។
File ដែលនៅខាងក្រោយ Include ត្រូវបានដាក់ក្នុងសញ្ញា <> ឬ “ ”
- stdio.h ជា Header File ដែលផ្ទុកកូដរបស់អនុគមន៍មួយចំនួន ដូចជា printf, putc, gets
- Void main() គឺជាអនុគមន៍មួយនៃចំណុចចាប់ផ្តើមនៃកម្មវិធីនៅពេលដែលកម្មវិធីបានដំណើរការ
- ឃ្លាបញ្ជា(Statement)គឺជាបណ្តុំនៃពាក្យដែលត្រូវបានគេដំរៀបទៅតាមលំនាំណាមួយដើម្បីអនុវត្ត
ការងារដែលគេបានកំណត់
ឃ្លាបញ្ជា(Statement) មាន២ប្រភេទៈ
- Statement ទោល: ជា Statement ដែលគ្មានផ្ទុក Statement ផ្សេងទៀត
- Statement បណ្តុំ: ជា Statement ដែលមានផ្ទុក Statement ផ្សេងទៀតនៅក្នុងខ្លួនរបស់វា
Ex:1
Else
{
// statement
}
Ex:2
for(exp)
{
// statement
}
{
// statement
}
អត្ថាធិប្បាយ(comment)
-ត្រូវបានគេប្រើសំរាប់អត្ថាធិប្បាយ ឬ សរសេកំណត់សំគាល់ ចំណុចណាមួយរបស់អ្នកសរសេរ
កម្មវិធី
-បណ្តាពាក្យដែលស្ថិតនៅក្នុង comment ពុំត្រូវបាន compiler ធ្វើការ compile ទេ
ការប្រើ comment
// ប្រើសម្រាប់ comment មួយបន្ទាត់
/* … */ ប្រើសម្រាប់ comment មួយ ឬ ច្រើនបន្ទាត់(ជាប្លុក)
Ex1:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
// display name
printf(“My name is
Kaka”);
// display age
printf(“I’m 18
years old”);
getch();
}
Ex2:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
/* display name
and age
*/
printf(“My name is
Kaka”);
printf(“I’m 18
years old”);
getch();
}
3 បញ្ចូនកម្មវិធីរបស់អ្នកឡើងលើកុំព្យួទ័រ
លំហាត់អនុវត្តន៍
1- ចូរសរសេកម្មវិធីដើម្បីបង្ហាញនៅលើអេក្រង់នូវឃ្លាខាងក្រោមៈ
Hello BBU
I Love BBU
2- ចូរសរសេកម្មវិធីដើម្បីដោះស្រាយសមីការ bx+c=0
à ការសរសេដោយពុំចាំបាច់វិភាគទៅលើលក្ខខ័ណ្ឌ
3- ចូរសរសេកម្មវិធីដើម្បីគណនា ឬសការ៉េនៃចំនួនគត់មួយ
ឧទាហរណ៍ x=a2 , បើបញ្ចូលតំលៃ a=3 នោះ x=9
ដំណោះស្រាយ
1.code
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{clrscr();
printf(“Hello BBU”) ;
printf(“I Love BBU”); getch();
}
2.code #include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{clrscr();
int b,c;
float x;
printf(“Input b:”);scanf(“%d”,&b);
printf(“Input c:”);scanf(“%d”,&c);
x=-c/b;
printf(“x=%f”,x);
getch();
}
3.code
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{clrscr();
int a;
float x;
printf(“Input a:”);scanf(“%d”,&a);
x=a*a;
printf(“x=%f”,x);
getch();
}
មេរៀនទី២
កន្សោម(Expression)
2.1.1. និយមន័យ
ទិន្នន័យ(Data) គឺជាបណ្តាពត៌មានដែលមានពិតដូចជា អត្ថបទតំលៃលេខ សំលេង និង រូបភាព សម្ដែងក្រោមទម្រង់មួយដែលកុំព្យូទ័រអាចធ្វើការប្រាស្រ័យទាក់ទង ឬ អនុវត្ថ
ការងារណាមួយសំដែងក្រោមទំរង់មួយដែល ជាមួយវាបាន។
2.1.2. ប្រភេទទិន្នន័យ(Data Type)
ប្រភេទទិន្នន័យត្រូវបានគេអោយនិយមន័យដោយពីរចំនុចខាងក្រោមគឺៈ
+ ជាប្រភេទ និង ដែនកំណត់តំលៃ ដែលក្រោយពេលអថេរមួយបានប្រកាសជាមួយប្រភេទ
នៃទិន្នន័យនោះរួច វាអាចទទូលតំលៃនោះបាន
+ ក្នុងប្រភេទទិន្នន័យនិមួយៗអាចមានកំណត់ប្រមាណវិធីមួយចំនួនជាក់លាក់
ប្រភេទិន្នន័យក្នុងភាសា C
+ Scalar Type(long, Short,integer,char,float)
+ Structure Type(array,struct,union,FILE
+ Pointer Type
ប្រភេទទិន្នន័យ
|
ពាក្យគន្លឹះ
|
ចំនួន Byte
|
ដែនតំលៃ
|
Character
|
Char
|
1
|
-128 --> 127
|
Integer
|
Int
|
2
|
-32768 --> 32767
|
Short Integer
|
Short
|
2
|
-32768 --> 32767
|
Long integer
|
Long
|
4
|
-2147483648 --> 2147483647
|
Unsigned character
|
Unsigned char
|
1
|
0 --> 255
|
Unsigned integer
|
Unsigned int
|
2
|
0 --> 65535
|
Unsigned short integer
|
Unsigned short
|
2
|
0 --> 65535
|
Unsigned long integer
|
Unsigned long
|
4
|
0 --> 4294967295
|
ការដាក់តំលៃអោយអថេរចំនួនគត់
- ការភ្ជាប់តំលៃចាប់ផ្តើម
ឧទាហរណ៍ៈ យើងចង់ភ្ជាប់តំលៃ 10 ទៅអោយអថេរ x
int x;
x=10;
Or
int x=10;
- ការភ្ជាប់តំលៃតាមការបញ្ចូល
int x;
printf(“Enter
value x=“);
scanf(“%d”,&x);
2.1.3. ចំនួនពិត(Real)
ក្នុងភាសា C ប្រភេទចំនួនពិតត្រូវបានគេបែងចែកជា៣ផ្សេងៗគឺFloat,
double, long double
ប្រភេទទិន្នន័យ
|
ពាក្យគន្លឹះ
|
ចំនួន Byte
|
ដែនកំណត់
|
Single-precision
Float point
|
Float
|
4
|
3.4E-38 --> 3.4E+38
|
Double-precision
Float point
|
Double
|
8
|
1.7E-308 --> 1.7E+308
|
Long
double-precision float point
|
Long double
|
10
|
3.4E-4932 --> 1.1E+4932
|
របៀបសរសេរតំលៃនៃចំនួនពិតក្នុងភាសា C
4.4 ត្រឹមត្រូវ 5 ខុស 5. ត្រឹមត្រូវ .5 ត្រឹមត្រូវ
5.0 ត្រឹមត្រូវ 4,4
ខុស -4.4 ត្រឹមត្រូវ 4E-2 ត្រឹមត្រូវ
ការដាក់អថេរអោយចំនួនពិត
- ការភ្ជាប់តំលៃចាប់ផ្តើម
ឧទាហរណ៍ៈ យើងចង់ភ្ជាប់តំលៃ 2x10-5 ទៅអោយ អថេរ x
float x;
x=2E-5;
or
float x=2E-5;
- ការភ្ជាប់តំលៃតាមការបញ្ចូល
float x;
printf(“Enter
value x=“);
scanf(“%f”,&x);
2.1.4. ទិន្នន័យប្រភេទ Char(Character)
នៅក្នុងភាសា C ដើម្បីសរសេរចំនួនថេរនៃ Character យើងត្រូវសរសេរនៅក្នុងចន្លោះសញ្ញា ‘ ’
( single quote)
ឧទាហរណ៍ៈ ‘a’ , ‘0’ , ‘ 2’ , ‘A’ ,…
Character និមួយៗសុទ្ធតែត្រូវបានគេកំណត់តំលៃរបស់នៅក្នុងតារាង ASCII
ដើម្បីងាយស្រួល
ក្នុងការរក្សាទុក និង អនុវត្តន៍ប្រមាណវិធីលើវា។
ASCII :
American Standard Code for Information Interchange)
Constance
character នៅក្នុង តារាង ASCII
Constance
character
|
ASCII
|
មុខងារ
|
\a
|
7
|
បញ្ចេញសំលេងជួង(BELL)
|
\b
|
8
|
Back Space
|
\t
|
9
|
Tab
|
\n
|
10
|
New line
|
សញ្ញាពិសេស
របៀបសរសេ
|
Character
|
\ ‘
|
‘
|
\ “
|
“
|
\\
|
\
|
\0
|
Null
|
ការដាក់អថេរអោយប្រភេទ Char
ការភ្ជាប់តំលៃចាប់ផ្តើម
char
x;
x=‘3’;
or
char x=‘3’;
-ការភ្ជាប់តំលៃតាមការបញ្ចូល
char x;
printf(“Enter value x=“);
scanf(“%c”,&x);
ឧទាហរណ៍ :ចូរពិនិត្យមើលកូដនៃកម្មវិធីខាងក្រោមៈ
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
char
a,b,z;
int
zz;
printf(“Enter
value a=“); scanf(“%c”,&a);
flushall();
printf(“Enter
value b=“); scanf(“%c”,&b);
z=a+b;
zz=a+b;
printf(“Value
sum in char=%c \n”,z);
printf(“Values
sum in Int=%d “,zz);
getch();
}
2.1.5. ទិន្នន័យប្រភេទ String
- នៅក្នុងភាសា C String គឺជាស៊េរីនៃ character ដែលត្រូវបានគេសរសេរនៅក្នុងចន្លោះ
សញ្ញា “ ”( double quote)
ឧទាហរណ៍ៈ “BBU”, “Cambodia” ,…
-ធាតុនិមួយៗរបស់ String
ត្រូវបានតំរៀបជាប់ៗគ្នានៅក្នុង Memory ហើយផ្នែកខាងចុង
បំផុតនៃធាតុរបស់វាផ្ទុក character Null ឬ ‘\0’
2.1.6. ទិន្នន័យប្រភេទ Boolean
ទិន្នន័យប្រភេទ Boolean
គឺសំដៅទៅលើតែតំលៃ២ប៉ុណ្នោះ គឺ១ និង ០ ដែលជាតំលៃ
តក្កតំណាងអោយលទ្ធផលសំណើរមួយពិត
(True) ឬ មិនពិត(False)
ឧទាហរណ៍
សំណើរ ១០ > ២០ នោះលទ្ធផល គឺ មិនពិត ឬ
០
១០< ២០ នោះលទ្ធផល គឺ ពិត ឬ ១
2.2. ចំនួនថេរ និង អថេរ(Constance & Variable)
2.2.1. ចំនួនថេរ(Constance)
ចំនួនថេរគឺជាចំនួនដែលមានតំលៃមិនប្រែប្រួលក្នុងពេលដំណើរ ការនៃកម្មវិធី។
ការប្រកាសចំនួនថេរត្រូវមានពាក្យ
const នៅពីខាងមុខ
const ប្រភេទទិន្នន័យ
ឈ្មោះចំនួនថេរ =
តំលៃនៃចំនួនថេរ
ឧទាហរណ៍ៈ
const int a=10;
const float b=5.5;
const char ch=‘A’;
2.2.2. អថេរ
តើអ្វីទៅជាអថេរ?
គឺជាឈ្មោះដែលត្រូវបានគេតាងសម្រាប់រក្សាទុកទិន្នន័យប្រភេទណាមួយនៅក្នុង
Memory កុំព្យួទ័រ។
ការប្រកាសអថេរ:
ប្រភេទទិន្នន័យ
អថេរ១, អថេរ២,…, អថេរ n
ឧទាហរណ៍ៈ
int x,y; float
a; char ch;
2.3. ប្រមាណវិធី
2.3.1. បណ្តាសញ្ញាប្រើក្នុងប្រមាណវិធីនពន្ត
សញ្ញា
|
អត្ថន័យ
|
ឧទាហរណ៍
|
+
|
បូក
|
a+b
|
-
|
ដក
|
a-b
|
*
|
គុណ
|
a*b
|
/
|
ចែក
|
a/b
|
%
|
ចែកយកសំណល់
|
a%b
|
ឧទាហរណ៍ៈ
10/3=3
10%3=1
2.3. ប្រមាណវិធី
2.3.២. ប្រមាណវិធីធៀប
សញ្ញា
|
អត្ថន័យ
|
ឧទាហរណ៍
|
>
|
ធំជាង
|
a>b
|
>=
|
ធំជាង ឬ ស្មើ
|
a>=b
|
<
|
តូចជាង
|
a<b
|
<=
|
តូចជាង ឬ ស្មើ
|
a<=b
|
==
|
ស្មើ
|
a==b
|
!=
|
មិនស្មើ ឬ ខុសគ្នា
|
a!=b
|
2.3. ប្រមាណវិធី
2.3.3. ប្រមាណវិធីតក្ក
សញ្ញា
|
អត្ថន័យ
|
ឧទាហរណ៍
|
!
|
បដិសេធ(Not)
|
!a
|
&&
|
ប្រមាណវិធី and
|
a&&b
|
||
|
ប្រមាណវិធី or
|
a||b
|
2.3.5. ការបង្កើន និង
បន្ថយតំលៃអថេរ
នៅក្នុងភាសា
Cគេប្រើ ++ ប្រើសំរាប់បូកតំលៃ ១ បន្ថែមទៅលើ
Operand ចំនែកឯ -- វិញគឺសំរាប់ដកតំលៃ ១ ចេញពី
Operand ដែលជាប់វានោះ។
ឧៈ យើងមានអថេរ
n ដែល n=5
è
ក្រោយប្រមាណវិធី ++នោះ n នឹងទទូលតំលៃ 6
è
ក្រោយប្រមាណវិធី --នោះ n នឹងទទូលតំលៃ 4
ការី ++ និង -- អាចឈរនៅខាងមុខ Operand ឬ ខាងក្រោយ
Operand
ប៉ុន្តែលទ្ធផលដែលទទូលបានមានភាពខុសគ្នា។
ឧៈ ++n n++ --n n—
+ភាពខុសគ្នារវាង ++n និង n++
++n ប្រៀបដូចទៅនឹង n=n+1
ឧៈ យើងមាន
x=10;
បើ y=++x; è នោះ y=11
បើ y=x++ è នោះ y=10
Ex:
int x=5,y=5;
int a,b;
a=x++;
b=++y;
printf(“Value a=%d”,a);
printf(“value b=%d”,b);
2.3.6. កន្សោមលក្ខខណ្ឌ
នៅក្នុងភាសា
C
កន្សោមលក្ខខណ្ឌត្រូវបានគេកំណត់ទំរង់ដូចខាងក្រោមៈ
e1?e2:e3 ដែល e1, e2 និង e3គឺជាកន្សោមផ្សេងៗគ្នា
ប្រសិនបើ e1 ពិតនោះលទ្ធផលទទូលបានស្មើនិងតំលៃ e2 ប៉ុន្តែបើផ្ទុយមកវិញនោះ
គឺស្មើនិងតំលៃ
e3
ឧៈ យើងមានកន្សោម
x=(a>b)?a:b ចូរពិនិត្យ
យើងនឹងទទូលបានតំលៃ x=a ប្រសិនបើ a>b
តែបើផ្ទុយមកវិញ នោះ យើងនឹងបាន x=b
Ex:
សរសេកម្មវិធីដើម្បីរកអតិបរមានៃ២ចំនួន
a , b
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
int
a,b,max;
printf(“Enter value a=“);
scanf(“%d”,&a);
printf(“Enter value b=“);
scanf(“%d”,&b);
max=(a>b)?a:b;
printf(“Max=%d”,max);
getch();
}
មេរៀនទី៣: បញ្ចូល និង បញ្ចេញទិន្នន័យ
3.1. អនុគមន៍ printf(), Puts() និង putchar()
Printf(): ជាអនុគមន៍សំរាប់ បង្ហាញទិន្នន័យដែលនៅក្នុងសញ្ញា
“….” មកលើអេក្រង់
ឧទាហរណ៍ៈ
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
int x=9;
float y=8.4;
char c=‘a’;
printf(“Show value:
%d , %f %c”, x,y,c);
getch();
}
កូដកំណត់ទំរង់កូដ
Format code
|
Format code
|
%c
|
print character
|
%d, %i
|
Print ចំនួនគត់
|
%u
|
Print បណ្តាចំនួនគ្មានសញ្ញាunsigned int
|
%ld
|
Print បណ្តាចំនួន long
|
%X , %x
|
Print បណ្តាចំនួនក្រោមទំរង់ Hexa
|
%o
|
Print បណ្តាចំនួនក្រោមទំរង់ octal
|
%f , %1f
|
Print បណ្តាចំនួន float, double
|
%s
|
Print បណ្តាចំនួនក្រោមទំរង់ជា string
|
Putchar(): ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់បង្ហាញ 1 character មកលើអេក្រង់
Puts(): ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់បង្ហាញ string មកលើអេក្រង់
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
char c;
c=‘a’;
putchar(c);
getch();
}
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
puts(“I love
BBU”);
getch();
}
3.2. អនុគមន៍ Scanf(),gets() និង Getchar()
-Scanf(): ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់អានតំលៃដែល user បញ្ចូលពី
Keyboard
int x,y;
char c;
printf(“enter value
x, y,c “)
scanf(“%d%d%c”,&x,&y,&c)
-Getchar() ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់អានមួយ
character ពី Keyboard
char ch;
ch=getchar( );
putchar(ch);
-Gets() ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់ចាប់យកទិន្នន័យជា string
char *s;
printf(“Enter string:”);
gets(s);
puts(s);
3.3. Textcolor() និង gotoxy()
ឈ្មោះរបស់ពណ៌
|
តំលៃ
|
BLACK
|
0
|
BLUE
|
1
|
GREEN
|
2
|
CRAN
|
3
|
RED
|
4
|
MAGENTA
|
5
|
BROWN
|
6
|
LIGHT GRAY
|
7
|
LIGHT GREEN
|
10
|
LIGHT BLUE
|
9
|
YELLOW
|
14
|
WHITE
|
15
|
-ដើម្បីព្រីនពណ៌របស់អក្សរយើងត្រូវប្រើ cprintf(“…”)
-ការដាក់ពណ៌ត្រូវប្រើ textcolor(ឈ្មោះរបស់ពណ៌ ឬ តំលៃ)
ឧទាហរណ៍ៈ textcolor(RED);
-gotoxy(x,y) ប្រើសម្រាប់កំណត់ទីតាំងត្រូវបង្ហាញលទ្ធផល
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
textcolor(GREEN);
gotoxy(20,10);
cprintf(“Welcome to
my Test”);
textcolor(BLUE);
gotoxy(20,12);
cprintf(“Just a
Test”);
getch();
}
មេរៀនទី៤: ជំរើសការងារ
4.1. If … Statement
The if, if...else and nested if...else
statement ត្រូវបានប្រើដើម្បីបង្កើតការសម្រេចចិត្តមួយនៅក្នុង
C Programming
គឺសិក្សាទៅលើជម្រើសណាមួយ
The body of an if statement is executed if
the value of the expression is nonzero(True) and the else statement is executed
if the value of the expression is zero(False)
Ex:
if(expression)
{
//statement
}
Ex:
if(expression)
{
//statement true
}
else
{
//statement false
}
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
int b,c;
float x;
printf(“Enter
b,c:”); scanf(“%d%d”,&b,&c);
if(b==0)
{
printf(“Can’t devise by 0”);
}
else
{
x=-c/b;
printf(“Result
x=%.2f”,x);
}
getch();
}
4.2. Switch() Statement
ពាក្យគន្លឹះ Switch ប្រើសម្រាប់កំណត់តំលៃនៃកន្សោម ដើម្បីជ្រើសរើសទីតាំងចាប់
ផ្តើមការងារ (Statement)
មានទំរង់
Switch(expression)
{
case exp1:
statement1;
break;
case exp2:
statement2;
break;
…
case expn:
statementn;
break;
default:
statement1;
}
បំនកស្រាយអំពី
Switch() Statement
Switch() Statement មាន៤ផ្នែកគឺៈ
-Switch កំណត់តំលៃ ឬ
កន្សោមដែលនឹងត្រូវវាយតំលៃនៅក្នុង Case និមួយៗ
-Case វាយតំលៃរបស់អថេរដែលបានបោះមកពី
Switch
-Break (breakpoint) កំណត់ដោយ break command, ប្រើដើម្បីបញ្ចប់ការងារដែលផ្តល់មកពី switch នៅត្រង់ Case
និមួយៗ
-Default គឺជា case
ពិសេសមួយ ដែលដំណើរការនៅពេលដែលគ្មាន case ណាមួយត្រូវបានដំណើរការ
ឧទាហរណ៍
1
សរសេកម្មវិធី សម្រាប់បង្ហាញលទ្ធផលក្នុងករណីនិមួយៗខាងក្រោមៈ
បើបញ្ចូលលេខ 1 នោះ
លទ្ធផល Number One
បើបញ្ចូលលេខ 2 នោះ
លទ្ធផល Number Two
បើបញ្ចូលលេខ 3 នោះ
លទ្ធផល Number Three
បើបញ្ចូលលេខ 4 នោះ
លទ្ធផល Number Four
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
int
n;
printf(“Enter n=“); scanf(“%d”,&n);
switch(n)
{
case 1: printf(“Number One”); break;
case 2: printf(“Number Two”); break;
case 3: printf(“Number Three”); break;
case 4: printf(“Number Four”); break;
default: printf(“Number ?”);
}
getch();
}
No comments:
Post a Comment