3.1. អនុគមន៍ printf(), Puts() និង putchar()
Printf(): ជាអនុគមន៍សំរាប់ បង្ហាញទិន្នន័យដែលនៅក្នុងសញ្ញា
“….” មកលើអេក្រង់
ឧទាហរណ៍ៈ
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
{
int x=9;
float y=8.4;
char c=‘a’;
printf(“Show value:
%d , %f %c”, x,y,c);
getch();
}
កូដកំណត់ទំរង់កូដ
Format code
|
Format code
|
%c
|
print character
|
%d, %i
|
Print ចំនួនគត់
|
%u
|
Print បណ្តាចំនួនគ្មានសញ្ញាunsigned int
|
%ld
|
Print បណ្តាចំនួន long
|
%X , %x
|
Print បណ្តាចំនួនក្រោមទំរង់ Hexa
|
%o
|
Print បណ្តាចំនួនក្រោមទំរង់ octal
|
%f , %1f
|
Print បណ្តាចំនួន float, double
|
%s
|
Print បណ្តាចំនួនក្រោមទំរង់ជា string
|
Putchar(): ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់បង្ហាញ 1 character មកលើអេក្រង់
Puts(): ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់បង្ហាញ string មកលើអេក្រង់
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
char c;
c=‘a’;
putchar(c);
getch();
}
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
puts(“I love
BBU”);
getch();
}
3.2. អនុគមន៍ Scanf(),gets() និង Getchar()
-Scanf(): ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់អានតំលៃដែល user បញ្ចូលពី
Keyboard
int x,y;
char c;
printf(“enter value
x, y,c “)
scanf(“%d%d%c”,&x,&y,&c)
-Getchar() ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់អានមួយ
character ពី Keyboard
char ch;
ch=getchar( );
putchar(ch);
-Gets() ជាអនុគមន៍ប្រើសម្រាប់ចាប់យកទិន្នន័យជា string
char *s;
printf(“Enter string:”);
gets(s);
puts(s);
3.3. Textcolor() និង gotoxy()
ឈ្មោះរបស់ពណ៌
|
តំលៃ
|
BLACK
|
0
|
BLUE
|
1
|
GREEN
|
2
|
CRAN
|
3
|
RED
|
4
|
MAGENTA
|
5
|
BROWN
|
6
|
LIGHT GRAY
|
7
|
LIGHT GREEN
|
10
|
LIGHT BLUE
|
9
|
YELLOW
|
14
|
WHITE
|
15
|
-ដើម្បីព្រីនពណ៌របស់អក្សរយើងត្រូវប្រើ cprintf(“…”)
-ការដាក់ពណ៌ត្រូវប្រើ textcolor(ឈ្មោះរបស់ពណ៌ ឬ តំលៃ)
ឧទាហរណ៍ៈ textcolor(RED);
-gotoxy(x,y) ប្រើសម្រាប់កំណត់ទីតាំងត្រូវបង្ហាញលទ្ធផល
Ex:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
void main()
{
textcolor(GREEN);
gotoxy(20,10);
cprintf(“Welcome to
my Test”);
textcolor(BLUE);
gotoxy(20,12);
cprintf(“Just a
Test”);
getch();
}
No comments:
Post a Comment